dilluns, 18 d’abril del 2011

FEM UN ROL PLAYING?

Aquesta va ser l’activitat que el nostre professor ens va proposar farà un parell de setmanes.

Es tractava de representar a l’aula una de les situacions que més habitualment ens trobarem a les nostres aules: la primera reunió individual amb els pares dels nostres alumnes.

Jo vaig ser l’afortunada de poder representar el paper de la mestra. Haig de dir que els nervis que vaig tenir al inici de la sessió hem van superar una mica però, per sort, els vaig poder anar controlant a mesura que passaven els minuts. A més a més, el clima de confiança que es va crear a la classe hem va ajudar a l’hora de tirar endavant aquesta activitat.

Tot i que tenia, més o menys, un esquema a la meva ment, he de dir que moltes de les indicacions, dubtes, preguntes que donava a la mare hem van venir al cap en aquell mateix instant.

També m’agradaria comentar que la meva companya, la qual va representar el paper d’una mare una mica angoixada per deixar el seu fill el primer dia a l’escola, va representar el seu paper d’una manera molt correcte i, encara que en algun moment hem vaig sentir una mica “acorralada” per les seves preguntes i la seva angoixa, vaig poder tranquil·litzar-la i calmar-la sense deixar de costat la meva professionalitat ni tampoc aquelles normes establertes per el centre escolar.

Per tot això, m’agradaria compartir la següent taula on puc mostrar el que he sentit i les principals idees importants d’aquesta activitat:

Quins eren els principals objectius de l’entrevista?

El meu principal objectiu de l’entrevista crec que s’ha complert al cent per cent, ja que era poder conèixer a la família i que, alhora, aquesta hem pogués conèixer a mi. Per tant, en aquesta entrevista l’aspecte més curricular, quedava situat a un segon pla.

Com he fet l’entrada i la sortida?

Tot i tenir molts de nervis al principi de l’entrevista, crec que, tant l’entrada com la sortida, han estat força acollidores ja que he convidat a la mare a asseure’s on estigués més còmoda sense apropar-me massa.

Quins problemes he trobat i com els he resolt?

Haig de dir que problemes grossos no he trobat, de la mateixa manera que cap de les qüestions o neguits de la mare m’han trasbalsat i m’han deixat en blanc sense saber que dir. Per tant, l’únic problema que he pogut trobar és que era la primera vegada que hem trobava en aquesta situació i, per tant, una mica de falta d’experiència.

Durant l’entrevista, he tractat de crear i mantenir un clima de confiança? De quina manera?

Segons la meva opinió, crec que he arribat a crear un ambient agradable on la manera s’ha sentit molt còmoda per expressar les seves emocions com també els seus pensaments o desitjos.

Alhora, penso que no he estat massa propera a la mare, ja que d’aquesta manera, potser hagués intimidat una mica a la mare.

El meu to de veu, l’escolta i la meva posició corporal crec que han ajudat a crear aquest clima.

Quina part de l’entrevista ha estat la més productiva?

Jo crec que ha estat la part on la mare ha insistit una mica en el procés de transició del seu fill ja que es volia quedar una mica més del que l’escola té establert. Ja que davant aquesta situació, m’he hagut de posar una mica més ferma però sense deixar de perdre aquest ambient acollidor.

Quines menys?

Cap. Tot ha estat molt enriquidor.

He potenciat el diàleg i la comunicació entre totes dues parts?


Com hem sentia abans de començar la sessió?

Jo crec que he sabés escoltar molt a la mare ja que realment estava molt interessada i preocupada pel que sentia. No només són importants els alumnes sinó també ho són molt les seves famílies, per això, és important crear un fort vincle afectiu amb aquestes. Escoltar-les i saber comunicar-se correctament.

De la mateixa manera, reafirmant les preguntes de la mare, aquesta s’ha sentit molt escoltada i compresa.


Tal com he dit abans, molt nerviosa per falta de la meva experiència en aquest tema.

I en acabar?

La veritat és que la meva sensació al acabar va ser molt diferent de la del inici. Els nervis ja havien marxat del tot i, fins hi tot, estava una mica sorpresa (positivament parlant) del resultat final.

Quin tractament en faré de la informació recollida? Em serveix?

Sincerament, crec que el realitzat en aquesta sessió són dels aspectes que més hem serviran en un futur. I, d’aquesta manera, intentaré treure el màxim profit possible ja que, per a mi, saber tractar, parlar i escoltar a les famílies és un dels aspectes fonamentals en un centre escolar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada